Köpvillkor

Gäller från den 25 oktober 2021

 

Copenhagen Health ApS (”CPHH”)
Fruebjergvej 3, 2100 København Ø
Danmark
CVR. nr. 40552138
Tel: +45 91 19 92 28
info@copenhagenhealth.se

  1. Beställning

En beställning via vår webbplats är inte ett juridiskt bindande avtal. Vi har därför möjlighet att annullera din beställning på grund av tryckfel, tekniska problem, leveransfel och liknande situationer. Din bindande orderbekräftelse/faktura skickas först till dig när vi har skickat de varor som du har beställt.

När du har lagt en beställning via vår hemsida kommer vårt system automatiskt att skicka en orderbekräftelse till dig som anger vilka varor du har beställt. Avtalet gäller dock först när du har fått ett e-postmeddelande från oss med information om att vi har skickat dina varor.

Det finns särskilda regler för försäljning av kosttillskott och livsmedel i Danmark vilket gör att det inte är möjligt att returnera ett köp på grund av säkerheten kring varan. Eftersom vårt lager sänder från Danmark gäller dessa regler även vid köp med leverans till Sverige. Om du accepterar våra villkor, bekräftar du därmed även att du avsäger dig returrätten en vara som omfattas av de danska reglerna angående kosttillskott och livsmedel.

  1. Betaling

Vi tar emot betalningar med alla VISA-kort, alla MasterCard betalningskort samt Klarna. Beloppet dras tidigast från ditt konto när varan skickas från oss.

Alla belopp är i svenska kronor och är inklusive moms.

Copenhagen Health använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din betalningsinformation med SSL (Secure Socket Layer protocol). Det betyder att din information inte kan avlyssnas. Vår betalningsleverantör uppfyller kraven för PCI DSS. 

2.1 Klarna 

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar hittar du här
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. 

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

2.2 Villkor för Klarna som betalningsmetod

Notera att Klarna inte godkänner ”annan leveransadress” på beställningar utan det går endast att leverera till köparens folkbokföringsadress.

Klarna erbjuder ett Köparskydd, vilket bland annat innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda varor förrän du har mottagit dem, samt att Klarna assisterar dig med problem som relaterar till ditt köp.

2.2.1 Kostnader och avgifter

Klarna tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer en påminnelseavgift om 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

2.2.2 Kreditprövning och personuppgiftsbehandling

När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-post. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Klarna behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. De kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om denna delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta Klarna med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, Dataskyddsinformationen.

  1. Leverans

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • Bring – Postbox eller hemleverans
  • GLS – Postombud eller hemleverans
  • PostNord – Postbox, postombud eller hemleverans

Observera att vissa leveransmetoder kan vara begränsade till specifika postnummer. Du kommer endast att se de tillgängliga leveranssätten när du genomför köpet och väljer leverans. Förväntad leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Som utgångspunkt skickas alla produkter i en beställning tillsammans. Den förväntade leveranstiden kan variera under högsäsonger som Black Friday eller runt jul.

  1. Ångerrätt

Du har ingen ångerrätt på våra kosttillskott då den danska lagstiftningen inom området gör att vi inte får lov att ta emot retur i varukategorin kosttillskott. Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra ta emot varan eller att inte hämta ut den. Varan kommer att förstöras vid en eventuell retur, då vi av säkerhetsskäl inte får lov att sälja den.

  1. Reklamationsrätt

När du handlar hos oss som konsument har du reklamationsrätt i tre år. Om din reklamation är berättigad betyder det att du kan få varan utbytt. Du kan också få pengarna tillbaka eller avdrag på priset, allt beroende av den konkreta situationen.

Du måste reklamera inom “skälig tid” efter att du har upptäckt felet. En reklamation som görs inom två månader efter att felet har upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid.

En reklamationsförfrågan görs genom att skicka ett mejl till oss på info@copenhagenhealth.se där du anger ordernummer, beskriver problemet/felet samt bifogar ett par bilder som visar problemet/felet. Om reklamationen är berättigad kommer du tillsammans med vår kundservice fram till vilken lösning som passar den konkreta situationen.

Vid godkänd reklamation återbetalas du till samma betalsätt som användes vid köpet. Om extra kostnader tillkommit i samband med godkänd reklamation, så som fraktavgift, återbetalas även detta mot kvitto. Vid en godkänd reklamation står vi alltså för alla kostnader inklusive frakt.

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

  1. Integritetspolicy

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss ​​och handla på CPHH.dk behöver vi följande information om dig:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Information om din beställning

Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig, samt för att kunna behandla förfrågningar gällande ditt köp.

  1. Ansvar och friskrivning

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar, tekniska fel, utsålda varor och force majeure inklusive arbetskonflikter och brister i eller förseningar av leveranser från underleverantörer. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.