Abonnemangsvillkor

Abonnemangsvillkor – gäller från 28 oktober 2021

  1. Ingen bindning – pausa eller avsluta abonnemanget när du vill.
  2. Alltid fri frakt på abonnemang, förutom ett tillägg på 25 kr för hemleverans.
  3. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid frågor på: info@copenhagenhealth.se

Dessa abonnemangsvillkor gäller endast om du har ett abonnemang hos Copenhagen Health på en eller flera av Copenhagen Healths produkter. Abonnemangsvillkoren kompletterar våra köpvillkor. I händelse av inkonsekvens mellan köpvillkoren och abonnemangsvillkoren är det abonnemangsvillkoren som gäller.

Ändringar i abonnemangsvillkoren 

Copenhagen Health har rätt att ändra dessa abonnemangsvillkor när som helst. Väsentliga ändringar meddelas vid ikraftträdandet med minst en månads varsel. Inga betydande ändringar och modifieringar till din fördel får göras utan föregående meddelande. Du kan när som helst hitta den aktuella versionen av Copenhagen Healths abonnemangsvillkor här på CopenhagenHealth.se eller genom att kontakta oss på info@copenhagenhealth.se så skickar vi dem till dig via e-post.

Generellt

När du abonnerar på en eller flera produkter kan du se på din orderbekräftelse att produkten/produkterna är en del av ett löpande abonnemang. Produkterna levereras när din nuvarande beställning förväntas vara slut vid normal användning.  Copenhagen Health skickar löpande produkterna till dig tills abonnemanget pausas eller avslutas. Du kan göra ändringar själv eller avsluta ditt abonnemang under “Mitt konto” på CopenhagenHealth.se. Det finns ingen bindningstid eller ett minimiköp när du väljer att  beställa produkter på ett abonnemang hos Copenhagen Health och du kan avsluta ditt abonnemang när som helst, (dock senast 15 dagar innan nästa produktleverans). Copenhagen Health kommer regelbundet att skicka e-post till dig angående ditt abonnemang, dina leveranser och betalning. Du är ansvarig för att uppdatera din e-postadress på mitt konto på CopenhagenHealth.se. Du måste vara minst 18 år för att skapa ett abonnemang. Vi förbehåller oss rätten att avstå från att handla med dig utan motivering.

Leverans

Du väljer själv vilken leveransform du vill använda. Du kan välja alla våra fraktalternativ, dock tillkommer det ett litet tillägg mot hemleverans. Om du abonnerar på flera produkter levereras dessa med samma leveranssätt och till samma leveransadress. Du kan ändra leveransmetod/adress när som helst under “Mitt konto” på CopenhagenHealth.se.

Betaling

För att beställa ett abonnemang på en eller flera produkter krävs betalning med betalkort. Om du har flera produkter på samma prenumeration används samma betalkort för alla. Du kan när som helst byta betalkort under “Mitt konto” på CopenhagenHealth.se. När du beställer en eller flera produkter på ett abonnemang accepterar du att Copenhagen Health automatiskt och fortlöpande kan dra beloppet från det betalkort du har kopplat till ditt abonnemang. Beloppet dras av varje gång Copenhagen Health skickar produkten/produkterna till dig.

Betalning sker på samma sätt som vid vanliga kortköp, genom att du själv anger dina betalkortsuppgifter. Du behöver dock endast ange din betalningsinformation första gången du registrerar ditt abonnemang på CopenhagenHealth.se. Om du väljer att köpa fler abonnemang i efterhand kommer vi att använda samma betalkort som du använde och sparade när du skapade ett abonnemang för första gången.

Din betalnings- och kortinformation lagras hos Copenhagen Healths PCI (Payment Card Industry – Data Security Standard) certifierade partner. Endast Copenhagen Healths PCI-certifierade partner – och inte Copenhagen Health – kommer att ha tillgång till din kortinformation. Behandling av dina kortuppgifter är därmed endast en angelägenhet mellan dig och Copenhagen Healths PCI-certifierade partner, även om det sker via din Copenhagen Health-profil. Informationen lagras av Copenhagen Healths PCI-certifierade partners i en säker PCI-certifierad miljö som följer internationella säkerhetsstandarder.

Utebliven betaling

Du ansvarar för att uppdatera din betalningsinformation om ditt betalkort spärras eller går ut. Om det inte har varit möjligt för oss att dra pengar från ditt kort, vare sig det beror på felaktiga kortuppgifter, täckning på betalkortet eller annat fel, kommer du att få ett antal påminnelsebrev via e-post. Om du inte har uppdaterat dina betalningsuppgifter i tid kommer din leverans att avbrytas, men betalningen annulleras inte. 

Uppsägning av abonnemang

Du kan när som helst avsluta ditt abonnemang hos oss, då du inte har någon bindningstid. Det är dock viktigt att du avslutar ditt abonnemang senast 15 dagar innan nästa produktleverans. Om du avslutar abonnemanget efter detta kommer uppsägningen först att träda i kraft därefter.

Ändringar av dina upplysningar

Om du vill göra ändringar i ditt abonnemang, t.ex. adressändringar, ändringar av frekvens eller liknande. du kan ändra detta under “Mitt konto” på CopenhagenHealth.se. Det är ditt eget ansvar att meddela adressändringar då vi inte meddelas automatiskt. Ändringar ska meddelas senast 48 timmar innan de ska träda i kraft.

Behandling av personuppgifter vid abonnemang

För att du ska kunna teckna ett abonnemang hos Copenhagen Health behöver vi följande information:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • Information om dina köp
  • Betalningsinformation (ges inte till Copenhagen Health – men till Copenhagen Healths samarbetspartner Pensopay).

Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig, samt för att kunna behandla förfrågningar gällande ditt abonnemang. Din information kommer även att användas för profilering för att få insikter om dina produktpreferenser så att vi kan rikta vår marknadsföring till dig. Behandlingen sker i enlighet med reglerna i vår integritetspolicy.